Merdeka Broga Hill

3:08:00 PM

Sebenaqnya trip nie lama dah..Masa Merdeka taun lepas, 2012. Tapi baru ade masa nak tulis. Masa bos takde kat opis baru tulis. Saya bukan curi tulang tao. Tulis blog nie pom boleh memantapkan lagi bahasa Melayu dan menaekkan imej Jabatan. Ceewahh.. Haha..

Masa Merdeka 2012, tibe2 jek Bun ajak pergi Bukit Broga. Aku pom on jela memandangkan takde ape nak buat dan tak pernah lagi nak sampai sana. Padahal budak2 nie sume dah naek. Jadinya, takde sape nak layan aku repeat Broga. 

Bukit Broga nie terletak kat Semenyih. Dari pekan Semenyih tu tak jauh. Ada signboard tunjuk Bukit Broga lepas tu masuk dalam sikit. Kami gerak dalam kol 6 pagi lebey2. Sampai kat kaki bukit pom dah ramai oram. Sume oram konon2 nak tgk sunrise. Kesimpulannya, matahari malu nak tunjuk muka masa hari tu. Hmmm.. Takde rezeki. 

Bil. peserta untuk Bukit Broga nie aku, Bun, Kaka, Abg Jep, Kwn Abg Jep ngan Faris. Diorang nie time tak boleh masuk laut baru nak test mendaki. Bagus2..Luaskan pemandangan seket. Baru tau tinggi rendah langit. Heheh.. Dari bawah ke puncak kami ambil masa lebey kurang 30-45 minit. Jadinya, layan gambar jelah ye...


 Matahari maen cak-cak

 Aku kompius antara ini dengan gandum

 Orang2 tue

 Gaya Lompat Buddha mesti ader

Aku rasa salji time nie..Hahaha


Yezzaaa..400m tuuuuuuu =p

Selamat menyambut Kemerdekaan dari we olssss!!!

 

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images